Komórki organizacyjne
DZIAŁ POMOCY ŚRODOWISKOWEJ
Kierownik - Marta Piędel
tel. 76 8783 429 wew. 12 fax 76 8783 265
e-mail: piedel_marta@zlotoryja.pl
pok. nr 12
godziny pracy: w dni robocze oprócz wtorku od 7.30 do 15.30, wtorek od 8.00 do 16.00
Do zadań Działu Pomocy Środowiskowej należy w szczególności:
- Rozpoznawanie i diagnozowanie potrzeb mieszkańców Złotoryi w zakresie pomocy społecznej oraz ewidencjonowanie grup społecznych wymagających
- Opracowanie, realizacja i współuczestnictwo we wdrażaniu gminnej strategii rozwiązywania problemów społecznych ze szczególnym uwzględnieniem programów pomocy społecznej, profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych i innych, których celem jest integracja osób i rodzin z grup szczególnego ryzyka.
- Świadczenie pracy socjalnej.
- Przeprowadzanie wywiadów środowiskowych oraz podejmowanie innych niezbędnych czynności dot. ustalenia uprawnień do świadczeń wynikających z ustawy o pomocy społecznej, rządowych programów pomocy oraz innych obowiązujących przepisów prawa.
- Sporządzanie decyzji administracyjnych na świadczenia pomocy społecznej.
- Sporządzanie list wypłat przyznanych świadczeń.
- Przekazywanie organom odwoławczym akt spraw osób odwołujących się od decyzji administracyjnych.
- Sprawowanie kontroli w zakresie wykorzystania przez świadczeniobiorców przyznanych środków.
- Podejmowanie innych zadań z zakresu pomocy społecznej wynikających z rozeznanych potrzeb gminy, w tym tworzenie i realizacja projektów, programów finansowanych ze źródeł zewnętrznych.
- Współpraca z instytucjami i organizacjami pozarządowymi w zakresie realizacji zadań określonych niniejszym paragrafem zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa.
- Sporządzanie oceny w zakresie pomocy społecznej.
- Prowadzenie spraw dot. Karty Dużej Rodziny.
DZIAŁ ORGANIZACYJNO - ADMINISTRACYJNY
Kierownik - Barbara Dubowska
e-mail: dubowska_barbara@zlotoryja.pl
Tel. 76 8783429 wew. 9
fax. 76 8783265
e-mail:
pokój nr. 10
godziny pracy : w dni robocze oprócz wtorku od 730 do 1530, wtorek od 800 do 1600
Do działu Orgonizacyjno – Administracyjnego należy w szczególności:
- Administrowanie budynkiem Ośrodka oraz mieniem ruchomym w tym obiekcie, a zwłaszcza :
1) zapewnienie porządku i czystości w budynku i na terenie posesji.
2) Zabezpieczenie budynku przed kradzieżą, włamaniem i innymi szkodami oraz bieżąca kontrola stanu technicznego budynku.
3) Planowanie oraz nadzorowanie remontów i inwestycji
- Zaopatrzenie materiałowo techniczne Ośrodka.
- Prowadzenie spraw związanych z zamówieniami publicznymi.
- Prowadzenie całości spraw p.poż zgodnie z obowiązującymi przepisami w zakresie nie objętym umową zlecenia usług bhp.
- Prowadzenie całości spraw wynikających z ustawy o dodatkach mieszkaniowych.
- Obsługa sekretariatu.
- Sporządzanie sprawozdań z realizowanych zadań, monitorowanie wydatków oraz opracowanie planów finansowych na realizację zadań.
- Prowadzenie całości spraw związanych z funkcjonowaniem kuchni
w szczególności:
1) zaopatrzenie w artykuły żywnościowe,
2) przygotowanie i wydawanie posiłków,
3) przestrzeganie przepisów sanitarno-higienicznych oraz prowadzenie monitoringu
punktów kontrolnych zgodnie z obowiązującymi przepisami i Instrukcjami w Ośrodku.
4)przestrzeganie i stosowanie zasad zakładowego systemu HACCAP.
- Prowadzenie spraw dotyczących pomocy materialnej o charakterze socjalnym, o których mowa w art. 90c ust.2 ustawy z dnia 7 września 1991 roku o systemie oświaty dla uczniów zamieszkałych na terenie Gminy Miejskiej Złotoryja.
- Prowadzenie spraw dodatku energetycznego o którym mowa w ustawie z dnia 10 kwietnia 1997 roku – Prawo energetyczne.
DZIAŁ USŁUG OPIEKUŃCZYCH
Kierownik – Agata Kozajda
Tel. 76 8783429 wew. 3
fax. 76 8783265
e-mail: kozajda_agata@zlotoryja.pl
pokój nr. 26
godziny pracy : w dni robocze oprócz wtorku od 730 do 1530, wtorek od 800 do 1600
Do zadań Działu Usług Opiekuńczych należy w szczególności:
- Organizowanie i świadczenie usług opiekuńczych ludziom samotnym, chorym i niepełnosprawnym
w miejscu ich zamieszkania. - Organizowanie i świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi.
- Sporządzanie decyzji administracyjnych z zakresu usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych .
- Prowadzenie ewidencji i rozliczeń związanych ze świadczeniem usług opiekuńczych
i specjalistycznych usług opiekuńczych. - Dbałość o podnoszenie jakości świadczonych usług.
- Dokonywanie okresowych analiz i oceny zjawisk rodzących zapotrzebowanie na usługi świadczone przez dział.
- Sporządzanie obowiązujących sprawozdań
- Organizowanie działalności Klubu Seniora.
SEKCJA FINANSOWO KSIĘGOWA
Główny księgowy – Danuta Świrska
Tel. 76 8783429 wew. 2
fax. 76 8783265
e-mail: swirska_danuta@zlotoryja.p
pokój nr. 23
godziny pracy : w dni robocze oprócz wtorku od 730 do 1530, wtorek od 800 do 1600
Do zadań Sekcji Finansowo-Księgowej w szczególności należy:
1) prowadzenie gospodarki finansowej Ośrodka zgodnie z obowiązującymi zasadami,
2) kontrola formalno-rachunkowa wszystkich dokumentów,
3) zapewnienie obsługi kasowej Ośrodka,
4) obsługa finansowa zakładowego funduszu świadczeń socjalnych,
5) obsługa finansowa dochodów własnych i depozytów
6) sporządzanie planów finansowych Ośrodka,
7) bieżąca analiza wykorzystania środków przydzielonych z budżetu lub środków
pozabudżetowych i innych będących w dyspozycji Ośrodka,
8) sporządzanie sprawozdań finansowych z działalności Ośrodka,
9) obsługa finansowa środków unijnych.
SEKCJA ŚWIADCZEŃ RODZINNYCH
Kierownik – Sylwia Maliszewska
Tel. 76 8783429 wew. 5
fax. 76 8783265
e-mail: maliszewska_sylwia@zlotoryja.pl
pokój nr. 22
godziny pracy : w dni robocze oprócz wtorku od 730 do 1530, wtorek od 800 do 1600
Do zadań Sekcji Świadczeń Rodzinnych należy w szczególności:
- Ustalenie uprawnień do świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego.
- Sporządzanie i wydawanie decyzji administracyjnych o przyznaniu lub
odmowie przyznania świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu - Podejmowanie działań wobec dłużników alimentacyjnych, w tym wydawanie decyzji.
- Sporządzanie list wypłat świadczeń pieniężnych przyznanych osobom
- Przekazywanie organom odwoławczym akt sprawy osób odwołujących się od decyzji administracyjnych.
- Sporządzanie obowiązujących sprawozdań.
- Opracowanie planów finansowych na realizację zadań.
- Prowadzenie postępowań w sprawach świadczeń nienależnie pobranych.
- Współpraca z komornikami sądowymi, innymi organami i instytucjami w zakresie realizacji zadań określonych niniejszym paragrafem, zgodnie
z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa. - Zgłaszanie danych do Biur Informacji Gospodarczej.
- Prowadzenie spraw dot. zasiłków dla opiekunów.
- Prowadzenie spraw dot. świadczenia wychowawczego.
STANOWISKO DS. KADR I PŁAC - Krzysztof Gmerek
Tel. 76 8783429 wew. 3
fax. 76 8783265
gmerek_krzysztof@zlotoryja.pl
pokój nr. 26
godziny pracy : w dni robocze oprócz wtorku od 730 do 1530, wtorek od 800 do 1600
Do zadań stanowiska ds. kadr i płac należy w szczególności:
- Prowadzenie spraw osobowych pracowników Ośrodka zgodnie z przepisami kodeksu pracy i innymi przepisami z zakresu prawa pracy, w tym m.in.:
- spraw w zakresie podnoszenia kwalifikacji zawodowych pracowników,
- spraw emerytalnych i rentowych pracowników,
- Prowadzenie spraw socjalnych pracowników.
- Obsługa administracyjna zakładowego funduszu świadczeń socjalnych.
- Zgłaszanie pracowników i świadczeniobiorców do ubezpieczeń
społecznych i zdrowotnych w systemie PŁATNIK. - Sporządzanie planu budżetu w zakresie zatrudniania pracowników oraz
funduszu wynagrodzeń osobowych pracowników Ośrodka. - Opracowywanie projektów regulaminu pracy, regulaminu wynagradzania
i regulaminu zakładowego funduszu świadczeń socjalnych oraz zmian w tym zakresie. - Naliczanie wynagrodzeń za pracę oraz zasiłków i świadczeń ZUS.
- Prowadzenie dokumentacji i rozliczeń z Urzędem Skarbowym, Zakładem
Ubezpieczeń Społecznych i innymi instytucjami.
- Prowadzenie składnicy akt.
- Prowadzenie rejestru zarządzeń Dyrektora Ośrodka.
- Prowadzenie druków ścisłego zarachowania i gospodarowania nimi.
RADCA PRAWNY - Danuta Janiak
Tel. 76 8783429
fax. 76 8783265
pokój nr. 25
godziny pracy : poniedziałek i środa od 800 do 1400
Do zadań Radcy Prawnego w zakresie obsługi prawnej Ośrodka w szczególności należy:
1) udzielanie porad prawnych,
2) sporządzanie opinii prawnych,
3) opiniowanie projektów aktów prawnych,
4) opiniowanie projektów umów, decyzji administracyjnych itp.,
5) występowanie przed sądami i urzędami,
6) udział w postępowaniu administracyjnym o skomplikowanym charakterze.
Radca Prawny udziela poradnictwa prawnego podopiecznym Ośrodka.
Radca Prawny przygotowuje projekty pozwów o charakterze alimentacyjnym i innych związanych z działalnością Ośrodka.
STANOWISKO D/S INFORMATYKI – Marcin Marzec
Tel. 76 8783429
fax. 76 8783265
e-mail:informatyk.mops@gmail.com
pokój nr. 25
godziny pracy : w dni robocze oprócz wtorku od 730 do 1530, wtorek od 800 do 1600
Do zadań stanowiska ds. informatyki należy w szczególności:
- Koordynowanie całokształtu prac związanych z wdrażaniem i eksploatacją systemów informatycznych funkcjonujących w Ośrodku.
- Wdrażanie programów użytkowych w poszczególnych sferach działalności Ośrodka.
- Sprawowanie kontroli oraz nadzór nad prawidłową eksploatacją systemów użytkowych i sprzętu informatycznego
Rozwiń Metryka
Podmiot udostępniający informację: | |
---|---|
Data utworzenia: | 2016-05-23 |
Data publikacji: | 2016-05-23 |
Osoba sporządzająca dokument: | |
Osoba wprowadzająca dokument: | |
Liczba odwiedzin: | 4622 |