Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Złotoryi poszukuje pracownika na stanowisko: Opiekun
Dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Złotoryi zatrudni pracownika na umowę o pracę na czas określony, w celu zastępstwa pracownika w czasie jego usprawiedliwionej nieobecności w pracy, w pełnym wymiarze czasu pracy na stanowisku - Opiekun
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Złotoryi poszukuje pracownika na stanowisko opiekun celem świadczenia specjalistycznych usług opiekuńczych
dla osób z zaburzeniami psychicznymi
Umowa na czas określony.
Wymogi formalne osoby ubiegającej się o zatrudnienie:
Wykształcenie i staż pracy:
Zgodne z rozporządzeniem MPiPS z dnia 22 września 2005 r. – Dz.U. Nr 189 poz. 1598 i rozporządzeniem MPiPS z dnia 6 lipca 2006 r. - Dz. U. Nr 134 poz. 943):
Wykształcenie: Specjalistyczne usługi są świadczone przez osoby posiadające kwalifikacje do wykonywania zawodu m.in: pracownika socjalnego, terapeuty zajęciowego, pielęgniarki, fizjoterapeuty, asystenta osoby niepełnosprawnej, opiekunki środowiskowej, specjalisty w zakresie rehabilitacji medycznej lub innego zawodu dającego wiedzę i umiejętności pozwalające świadczyć określone specjalistyczne usługi
Staż pracy: minimum półroczny staż w jednej z następujących jednostek:
1) szpitalu psychiatrycznym;
2) jednostce organizacyjnej pomocy społecznej dla osób z zaburzeniami psychicznymi;
3) placówce terapii lub placówce oświatowej, do której uczęszczają dzieci z zaburzeniami rozwoju lub upośledzeniem umysłowym;
4) ośrodku terapeutyczno – edukacyjno -wychowawczym;
4) zakładzie rehabilitacji;
6) innej jednostce niż wymienione w pkt 1-5, świadczącej specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi.
Do zakresu zadań wykonywanych na stanowisku opiekun należy w szczególności:
I. Uczenie i rozwijanie umiejętności niezbędnych do samodzielnego życia
1. Kształcenie umiejętności zaspakajania podstawowych potrzeb życiowych i umiejętności społecznego funkcjonowania, motywowanie do aktywności, leczenia i rehabilitacji, prowadzenie treningów umiejętności samoobsługi i umiejętności społecznych oraz wspieranie, także w formie asystowania w codziennych czynnościach życiowych w szczególności takich jak:
- samoobsługa, zwłaszcza wykonywanie czynności gospodarczych i porządkowych, w tym umiejętność utrzymania i prowadzenia domu
- utrzymywanie kontaktów z domownikami, rówieśnikami, w miejscu nauki i pracy oraz ze społecznością lokalną
- dbałość o higienę i wygląd
- wspólne organizowanie i spędzanie czasu wolnego
- korzystanie z usług różnych instytucji.
2. Interwencje i pomoc w życiu w rodzinie w tym:
- pomoc w radzeniu sobie w sytuacjach kryzysowych poradnictwo specjalistyczne, wsparcie psychologiczne, rozmowy terapeutyczne,
- ułatwienie dostępu do edukacji i kultury,
- doradztwo, koordynacja działań innych służb na rzecz rodziny, której członkiem jest osoba uzyskująca pomoc w formie specjalistycznych usług,
- kształcenie pozytywnych relacji osoby wspieranej z osobami bliskimi,
- współpraca z rodziną – kształtowanie odpowiednich podstaw wobec osoby chorującej, niepełnosprawnej.
3. Pomoc w załatwianiu spraw urzędowych, w tym:
- w uzyskaniu świadczeń socjalnych, emerytalno-rentowych,
- w wypełnianiu dokumentów urzędowych,
4. Wspieranie i pomoc w uzyskaniu zatrudnienia, w tym zwłaszcza:
- w szukaniu informacji o pracy, pomoc w znalezieniu zatrudnienia lub alternatywnego zajęcia, w szczególności uczestnictwo w zajęciach warsztatów terapii zajęciowej, zakładach aktywności zawodowej, środowiskowych domach samopomocy, centrach i klubach integracji społecznej, klubach pracy,
- w kompletowaniu dokumentów potrzebnych do zatrudnienia,
- w przygotowaniu do rozmowy z pracodawcą,
- w rozwiązywaniu problemów psychicznych wynikających z pracy lub jej braku.
5. Pomoc w gospodarowaniu pieniędzmi, w tym:
- nauka planowania budżetu , asystowanie przy ponoszeniu wydatków,
- pomoc w uzyskaniu ulg w opłatach,
- zwiększenie umiejętności gospodarowania własnym budżetem oraz usamodzielnienie finansowe.
II. Pielęgnacja – jako wspieranie procesu leczenia.
- Pomoc w dostępie do świadczeń zdrowotnych.
- Uzgodnienie i pilnowanie terminów wizyt lekarskich, badań diagnostycznych.
- Pomoc w wykupywaniu lub zamawianiu leków w aptece.
- Pilnowanie przyjmowania leków oraz obserwowanie ewentualnych skutków ubocznych ich stosowania.
- W szczególnie uzasadnionych przypadkach zmiana opatrunków, pomoc w używaniu środków pomocniczych i materiałów medycznych, przedmiotów ortopedycznych, a także w utrzymaniu higieny,
- Pomoc w dotarciu do placówek służby zdrowia.
- Pomoc w dotarciu do placówek rehabilitacyjnych.
III. Pomoc mieszkaniowa.
- W uzyskaniu mieszkania, negocjowaniu i wnoszeniu opłat,
- W organizacji drobnych remontów, adaptacji napraw, likwidacji barier architektonicznych.
- Kształcenie właściwych relacji osoby uzyskującej pomoc z sąsiadami i gospodarzem domu.
W sprawie powyższej oferty prosimy o kontakt osobisty lub telefoniczny do tut. Ośrodka
(76) 87 83 429 wew.3 - specjalista ds. kadr i płac, od poniedziałku do piątku w godzinach 8-15.
Rozwiń Metryka
Podmiot udostępniający informację: | |
---|---|
Data utworzenia: | 2020-08-10 |
Data publikacji: | 2020-08-10 |
Osoba sporządzająca dokument: | |
Osoba wprowadzająca dokument: | |
Liczba odwiedzin: | 691 |