Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Złotoryi poszukuje pracownika na stanowisko: Opiekun

  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
  • Drukuj zawartość bieżącej strony
10 sierpnia 2020

Dyrektor  Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Złotoryi  zatrudni pracownika   na umowę o pracę na czas określony, w celu zastępstwa pracownika w czasie jego usprawiedliwionej nieobecności w pracy,  w pełnym wymiarze czasu pracy na stanowisku  - Opiekun


 

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Złotoryi poszukuje pracownika na stanowisko opiekun  celem świadczenia  specjalistycznych usług opiekuńczych

dla osób z zaburzeniami psychicznymi

Umowa na czas określony.

Wymogi formalne osoby ubiegającej się o zatrudnienie:

Wykształcenie i staż pracy:

Zgodne z rozporządzeniem MPiPS z dnia 22 września 2005 r. – Dz.U. Nr 189 poz. 1598 i rozporządzeniem MPiPS z dnia 6 lipca 2006 r. - Dz. U. Nr 134 poz. 943):


Wykształcenie:  Specjalistyczne usługi są świadczone przez osoby posiadające kwalifikacje do wykonywania zawodu m.in: pracownika socjalnego, terapeuty zajęciowego, pielęgniarki, fizjoterapeuty, asystenta osoby niepełnosprawnej, opiekunki środowiskowej, specjalisty w zakresie rehabilitacji medycznej lub innego zawodu dającego wiedzę i umiejętności pozwalające świadczyć określone specjalistyczne usługi

Staż pracy: minimum półroczny staż w jednej z następujących jednostek:
1) szpitalu psychiatrycznym;
2) jednostce organizacyjnej pomocy społecznej dla osób z zaburzeniami psychicznymi;
3) placówce terapii lub placówce oświatowej, do której uczęszczają dzieci  z zaburzeniami rozwoju lub upośledzeniem umysłowym;
4) ośrodku terapeutyczno – edukacyjno -wychowawczym;
4) zakładzie rehabilitacji;
6) innej jednostce niż wymienione w pkt 1-5, świadczącej specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi.

Do zakresu zadań wykonywanych na stanowisku opiekun należy w szczególności:

I. Uczenie i rozwijanie umiejętności niezbędnych do samodzielnego życia

1. Kształcenie umiejętności zaspakajania podstawowych potrzeb życiowych i umiejętności społecznego funkcjonowania, motywowanie do aktywności, leczenia i rehabilitacji, prowadzenie treningów umiejętności samoobsługi i umiejętności społecznych oraz wspieranie, także w formie asystowania w codziennych czynnościach życiowych w szczególności takich jak:

  • samoobsługa, zwłaszcza wykonywanie czynności gospodarczych i porządkowych, w tym umiejętność utrzymania i prowadzenia domu
  • utrzymywanie kontaktów z domownikami, rówieśnikami, w miejscu nauki i pracy oraz ze społecznością lokalną
  • dbałość o higienę i wygląd
  • wspólne organizowanie i spędzanie czasu wolnego
  • korzystanie z usług różnych instytucji.

 

2. Interwencje i pomoc w życiu w rodzinie w tym:

  • pomoc w radzeniu sobie w sytuacjach kryzysowych poradnictwo specjalistyczne, wsparcie psychologiczne, rozmowy terapeutyczne,
  • ułatwienie dostępu do edukacji i kultury,
  • doradztwo, koordynacja działań innych służb na rzecz rodziny, której członkiem jest osoba uzyskująca pomoc w formie specjalistycznych usług,
  • kształcenie pozytywnych relacji osoby wspieranej z osobami bliskimi,
  • współpraca z rodziną – kształtowanie odpowiednich podstaw wobec osoby chorującej, niepełnosprawnej.

3. Pomoc w załatwianiu spraw urzędowych, w tym:

  • w uzyskaniu świadczeń socjalnych, emerytalno-rentowych,
  • w wypełnianiu dokumentów urzędowych,

 

4. Wspieranie i pomoc w uzyskaniu zatrudnienia, w tym zwłaszcza:

  • w szukaniu informacji o pracy, pomoc w znalezieniu zatrudnienia lub alternatywnego zajęcia, w szczególności uczestnictwo w zajęciach warsztatów terapii zajęciowej, zakładach aktywności zawodowej, środowiskowych domach samopomocy, centrach i klubach integracji społecznej, klubach pracy,
  • w kompletowaniu dokumentów potrzebnych do zatrudnienia,
  • w przygotowaniu do rozmowy z pracodawcą,
  • w rozwiązywaniu problemów psychicznych wynikających z pracy lub jej braku.

5. Pomoc w gospodarowaniu pieniędzmi, w tym:

  • nauka planowania budżetu , asystowanie przy ponoszeniu wydatków,
  • pomoc w uzyskaniu ulg w opłatach,
  • zwiększenie umiejętności gospodarowania własnym budżetem oraz usamodzielnienie finansowe.

 

II. Pielęgnacja – jako wspieranie procesu leczenia.

  1. Pomoc w dostępie do świadczeń zdrowotnych.
  2. Uzgodnienie i pilnowanie terminów wizyt lekarskich, badań diagnostycznych.
  3. Pomoc w wykupywaniu lub zamawianiu leków w aptece.
  4. Pilnowanie przyjmowania leków oraz obserwowanie ewentualnych skutków ubocznych ich stosowania.
  5. W szczególnie uzasadnionych przypadkach zmiana opatrunków, pomoc w używaniu środków pomocniczych i materiałów medycznych, przedmiotów ortopedycznych, a także w utrzymaniu higieny,
  6. Pomoc w dotarciu do placówek służby zdrowia.
  7. Pomoc w dotarciu do placówek rehabilitacyjnych.

 

III. Pomoc mieszkaniowa.

  1. W uzyskaniu mieszkania, negocjowaniu i wnoszeniu opłat,
  2. W organizacji drobnych remontów, adaptacji napraw, likwidacji barier architektonicznych.
  3. Kształcenie właściwych relacji osoby uzyskującej pomoc  z sąsiadami i gospodarzem domu.


W sprawie powyższej oferty prosimy o kontakt osobisty lub telefoniczny do tut. Ośrodka
(76) 87 83 429  wew.3 - specjalista ds. kadr i płac, od poniedziałku do piątku w godzinach 8-15.

Rozwiń Metryka

Podmiot udostępniający informację:
Data utworzenia:2020-08-10
Data publikacji:2020-08-10
Osoba sporządzająca dokument:
Osoba wprowadzająca dokument:
Liczba odwiedzin:683